Mindfulness

De uitgelezen methode om overmatige stress en burn-out te voorkomen.
Een inmiddels wetenschappelijk bewezen methode die voor jong en oud geschikt is. Mindfulness maakt je bewust van je manier van denken, je gedrag en je emoties.
Door het verkrijgen van inzicht in jezelf kun je jouw ‘ automatische piloot ‘ de baas worden en zo weer grip krijgen op je leven, jezelf DURVEN te zijn en jouw eigen pad te volgen of te herpakken.
Herken je jezelf in het volgende?

  • veel piekeren
  • onzekerheid
  • mentale vermoeidheid
  • stress ervaren en deze moeilijk kwijt raken
  • lichamelijke klachten als gevolg van stress
  • Jezelf voorbij lopen
  • gebrek aan assertiviteit
  • altijd maar ‘druk ‘ zijn of willen zijn
  • vluchtgedrag

Er zijn natuurlijk wel meer zaken die kunnen spelen waardoor je je niet happy voelt of waardoor je je geremd voelt in je beleving, werk, connectie met anderen, etc..

Mooi moment om aan de achtweekse cursus te beginnen. Natuurlijk heb je niet alles na 8 weken onder de knie, zou mooi zijn. Vaak zijn gewoontes om niet goed voor jezelf te zorgen hardnekkig. Mindfulness plant de zaadjes die vroeg of laat uitkomen en tot wasdom komen.
Je weeft je parachute alvast voordat het vliegtuig neerstort, je weeft niet op het moment dat de sprong al gemaakt hebt…

Mindfulness kent kent in principe geen religieuze en spirituele aspecten, hoewel het zijn oorsprong kent in het verre oosten en veel boeddhistische elementen kent. Het is door John Kabatt Zinn geïntroduceerd in het westen, op Google is veel te vinden over deze Amerikaanse arts.


Terug naar overzicht
Geïnteresseerd?

Voor meer informatie neem gerust vrijblijvend contact met mij op.

Neem contact op